Sorgligt men roligt

Det här bildspelet (se till att ha ljudet påsatt) är egentligen en ganska sorglig samtidsbild från Ryssland men jag kan inte låta bli att skratta rejält när jag ser det.

5 Responses to Sorgligt men roligt

  1. amandalovkvist skriver:

    jag tyckte inte det var roligt… men jag kanske inte har någon humor. eller så är det för att jag bott i Ryssland i tre år och inte alls fick någon känsla av igenkänning.

  2. Henrik L Barvå skriver:

    Rysslnad är ju så stort. Och sedan är min humor kanske rätt knepig ibland.. 😉

  3. amandalovkvist skriver:

    men varför måste man alltid vara så sarkastiskt skadeglad när man skämtar om ryssland? den tonen har man ju inte när man skämtar om indien eller kina, och det är väl långt mycket ”knasigare” länder? jag börjar bara misstänka att ryssarna har lite rätt i att det finns någon med lillebrorskomplex blandad ryssofobi. det är precis lika dumt som anti-amerikanism, tycker jag!

  4. Julia skriver:

    Jag tyckte inte det var så sorgligt… )))))))))))

  5. […] Men jag vid håller att fenomenet jag beskriver finns.  Man skulle naturligtvis dissat allt man kom åt om det genomförts i Frankrike eller Tyskland också, men det är något särskilt med dissandet av Ryssland. I sin mest utvecklade form ser den där komplexfyllda skadeglädjen ut så här:  “Sorgligt men roligt” […]

Kommentera

